Mától megkezdődik a folyószámla-kivonatok kiküldése

2010-07-19 10:00

Vissza a hírekhez

2010. július 19-én megkezdjük a gazdálkodói, majd ezek kiküldése után megszakítás nélkül folytatjuk a magánszemélyes és egyéni vállalkozói folyószámla-kivonatok és késedelmipótlék-értesítők kiküldését - olvashatjuk az állami adóhatóság közleményében. A törvényi előírás értelmében az adóhatóság az elektronikus bevallóknak nem küld sem folyószámla-kivonatot, sem a késedelmi pótlékról értesítőt. Elektronikus bevallóknak azok az adózók tekintendők, akik 2010. január 1. és 2010. június 23. között törvényi alapon, vagy önkéntesen küldtek be elektronikus úton bármilyen bevallást, vagy adatlapot. Azonban a nem elektronikus bevallók közül sem kap mindenki értesítést. Folyószámla-kivonatot (késedelmi pótlékról értesítést) csak az kap,

  • akinek 2009. évre késedelmi pótlékot állapítottunk meg, továbbá
  • aki késedelmi pótlékkal ugyan nem érintett, de 2009. december 31-én volt a folyószámláján legalább egy adónemen 1.000 forintot meghaladó értékű egyenleg.

Ez évben a bankszámla nyitásra nem kötelezett adózók értesítői mellé nem csatolunk postai készpénz-átutalási megbízást (csekket). Ezek az adózók is fizethetnek banki átutalással lakossági folyószámlájukról, vagy bankkártyával a kijelölt ügyfélszolgálatainkon. Amennyiben mégis csekken kívánnának fizetni, úgy annak igénylését természetesen továbbra is jelezhetik az ügyfélszolgálati irodákban, de az ügyintézés gyorsítása érdekében javasoljuk használni az erre szolgáló „Kérelem készpénzátutalási megbízás (csekk) igényléséhez” elnevezési űrlapot, ami megtalálható, kinyomtatható a www.apeh.hu internetes honlap Letöltések/Adatlapok, igazolások, meghatalmazás-minták menüből. Arra is felhívjuk a figyelmüket, hogy ha valamely adónemen fennálló tartozást egy másik adónemen jelentkező túlfizetés átvezetésével kívánják rendezni, úgy azt csak és kizárólag a ’17-es számú átvezetési kérelem nyomtatvány benyújtásával kezdeményezhetik.

Amennyiben az értesítőn szereplő adatokkal kapcsolatban észrevételt kívánnak tenni, azt a következő módokon tehetik meg.

  • Személyesen, a folyószámlát vezető illetékes igazgatóság ügyfélszolgálatán, a kivonaton az „Ügyfélfogadás” blokkban szereplő címen és időpontban.
  • Telefonos egyedi ügyintézéssel, az APEH Ügyintéző Contact Center (ÜCC) 40/20-21-22-es telefonszám hívásával. Ennek használatához azonban ügyfél-azonosító számmal kell rendelkezni. A telefonos ügyfél-azonosító szám igénylését a 10UK30-as számú nyomtatvány benyújtásával lehet kezdeményezni.
  • Írásos észrevétel benyújtásához javasoljuk használni a „Folyószámla-kivonatra észrevétel” elnevezésű nyomtatványt, mely elérhető a www.apeh.hu internetes honlap Letöltések/Adatlapok, igazolások, meghatalmazás-minták menüből.


Forrás: Apeh



Címkék
adó   adóhatóság   Apeh   bevallás   közlemény   vállalkozás  

Hozzászólások:






Hozzászólások

További hozzászólások