Öt év alatt megduplázódott az interneten vásárlók aránya

2011-09-02 10:00

Vissza a hírekhez

Míg 2005-ben az EU lakosainak 20 százaléka, 2010-ben már 40 százalékuk vásárolt az interneten. Legkelendőbbek a ruházati cikkek és az utazáshoz kapcsolódó szolgáltatások - áll egy most közzétett parlamenti tanulmányban.


Az online vásárlás népszerűségét nagyban befolyásolja egy egy ország internetes lefedettsége. 2010-ben az uniós háztartások 70%-ában volt internet. Azonban míg Hollandiában a háztartások 91% a kapcsolódott a világhálóhoz, Bulgáriában csak egyharmaduk. Magyarországon ez az arány 60 százalék volt.


Talán ezért sem véletlen, hogy az online vásárlás elsősorban Nyugat Európában népszerű, és az online kereskedelem bővülése is itt volt a legdinamikusabb.

Az EP tanulmányából az is kiderül, hogy elsősorban hazai webáruháztól, szolgáltatótól vásárolnak az európaiak: 2010 ben az online vásárlók mindössze 23% a vásárolt külföldről.

Igaz, egyelőre a kínálat is korlátozott. Az uniós cégek és vállalkozások mindössze 14% a kínálja áruit és szolgáltatásait online, az elmúlt öt évben ez az arány szinte alig változott.

A webkereskedelem feltételeit uniós jogszabály szabályozza, de ezeket nem mindig lehet érvényesíteni akkor, ha valaki Unión kívülről vásárol. Az idén júniusban elfogadott új uniós fogyasztóvédelmi szabályok pedig arról gondoskodnak, hogy az EU-ban mindenhol ugyanolyan garanciákkal lehessen az interneten vásárolni.

A tanulmány szerint az online kereskedelem kevésbé terheli a környezetet és hatékonyabbá teszi a terjesztést, ugyanakkor ez utóbbi megállapítás az illegális tartalmakra és árukra is igaz.

Forrás: Európai Parlament



Címkék
EU   európai parlament   fogyasztóvédelem   honlap   internet   kereskedelem  

Hozzászólások:






Hozzászólások

További hozzászólások